Wat is het verschil tussen een SMS-code en token als verificatie?

Als verificatie kunt u gebruik maken van een SMS-code of een token.

SMS-code
Indien u kiest voor de SMS-code als verificatie-middel , ontvangt u een gebruikersnaam en wachtwoord. Met die gegevens kunt u inloggen op www.plazaconnect.nl. Vervolgens verschijnt een scherm waarin u verzocht wordt een code in te vullen die u op uw mobiele telefoon per SMS ontvangt. U kunt hierna gebruik maken van de diensten in PlazaConnect®. Bij het autoriseren van recepten hoeft u niet opnieuw een SMS-code in te vullen.

Token
De token is een sleutel met daarop een uniek serienummer die gekoppeld is aan uw naam. U voert uw gebruikersnaam, die u gelijktijdig met de token ontvangt, in op www.plazaconnect.nl. Om uw wachtwoord te ontvangen, drukt u het Eurocept Homcare logo (oranje knop) op de token. Vervolgens verschijnt in het venster van de token een code bestaand uit zes cijfers. Deze code dient als uw tijdelijke wachtwoord.  Deze stappen moet u elke keer bij het inloggen herhalen. Bij het digitaal ondertekenen van het recept heeft u tevens de token nodig. U drukt op de oranje knop op de token waarna er opnieuw een code in het venster verschijnt. Deze code vult u in ter autorisatie.

 

Inloggen met SMS-code

Heeft u aangegeven met behulp van een SMS-code in te willen loggen? Volg dan onderstaande stappen:

U heeft uw inloggegevens voor PlazaConnect® inmiddels ontvangen. Om  in te loggen gaat u naar www.plazaconnect.nl en voert u uw inlognaam en wachtwoord in. Als u kiest voor inloggen met SMS, dan ontvangt u binnen enkele seconden een SMS- code ter verificatie op uw mobiele telefoon. De SMS-code voert u vervolgens in op de website. Deze handeling is ter verificatie en deze hoeft u slechts eenmalig per inlogsessie uit te voeren. De recepten die u vervolgens invoert worden automatisch door u geautoriseerd. De SMS-code bestaat uit vijf cijfers en kan slechts eenmaal worden gebruikt. Dit houdt in dat u voor de volgende keer inloggen een nieuw uniek gegenereerde SMS-code ontvangt.

 

Inloggen met de token

Heeft u aangegeven met behulp van de token in te willen loggen? Volg dan onderstaande stappen:

U heeft de sleutel van PlazaConnect® ontvangen met een uniek serienummer (achterzijde sleutel) gekoppeld aan uw naam. U kunt nu inloggen op PlazaConnect® met uw persoonlijke inlognaam wat u van ons heeft ontvangen. Gebruik de verificatiecode op uw token als wachtwoord.


Bij elk nieuw aangemaakt recept en/of medische handeling dient u ter verificatie een uniek gegenereerde code in te voeren.
Om een verificatiecode te genereren drukt u op de drukknop. De code bestaat altijd uit 6 cijfers en is een korte tijd (maximaal 60 seconden) geldig. Daarna wordt deze verificatiecode vervangen door een nieuwe code. In de tijdsindicator wordt door middel van aflopende horizontale streepjes aangegeven hoeveel tijd u heeft om de verificatiecode in te voeren. Elke verificatiecode kan slechts eenmaal worden gebruikt. Dit houdt in dat u voor een volgende verificatie moet wachten op een nieuw uniek gegenereerde code. De sleutel van PlazaConnect® wordt bij 4 achtereenvolgende onjuiste verificaties geblokkeerd.

Bij blokkering, vermissing of overige problemen en/of vragen wordt u verzocht om contact op te nemen met de afdeling Customer Service van Eurocept Homecare, telefoonnummer (0)30 – 669 30 43 (maandag t/m vrijdag 08.00 – 18.00 uur) of via support@plazaconnect.nl.

 

×

Laat uw gegevens achter en er wordt contact met u opgenomen.